BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, November 20, 2010

Kenapa setiap insan itu mesti diberi pada pilihan, mengapa pilihan yang perlu di buat itu amat memritkan diri sendiri. Memang tanpa pilihan kita tidak dapat nampak apa yang lebih perlu kita wat dan pilihan itu mungkin akan memberikan kesenangan kepada kita. Tetapi mengapa kadang-kala pilihan yang kita buat itu kita rasa ianya betul dan tepat untuk kta tetapi bagi yang lain ianya kadangkala merimaskan mereka. Apa yang sepatutnya kita lakukan jika pilhan kita tterpaksa buat itu keduanya memberikan risiko untuk kita hadapi, malah bertambah berat.

Seharusnya kita sebagai seorang insan harus lah selidiki dahulu apakah yang kita akan lakukan itu membrikan impak kebaikan atau keburukan pada kita. Sebagai seorang insan juga kita  harus meluahkan rasa hati kita pada yang kita percaya mungkin nanti dia akan membantu kita dalam membuat pilihan yang betul pada kita. Bagi akku meluahkan dan mendengar pendapat dari yang lain adalah lebih bagus dari kita membuat sesuatu tanpa hala tuju. Kita tidak semestinya mengikut rasa hati yang sakit dan pedih takkala kita ngin membuat pilihan, kita harus mengambil satu langkah yang rasional untuk membuat pilihan dan ktenangan itu penting untuk melakukan sesuatu.
Ini hanya bagi pendapat aku jel ah tetapi mungkin ada yang sebaliknya dalam pada pandangan orang lain. Cba kita lihat berapa orang yang membuat pilihn dalam keadaan yang bingung apa yang akan jadi pada pilihan yang dibuat itu. Adanya mendapat manfaat dan ad juga yang merana
Entah fikirkanje lah.

No comments:

Post a Comment