BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 16, 2011

Geram sangat aku rasa hari ini, entah kenapa entah sikap aku nie. Pelik sangat2x, tapi takpelah aku senang je cari je benda yang boleh lepaskan geram. Aku sayang sangat pada ______ tetapi sayangkah mereka pada aku.?
Mencari teman atau rakan atau apa sahaja tak sama dengan ______kita sendiri. Tetapi setengah manusia ada yang tak menyenanginya kenapa ye. kita tak patut lari dari masalah sebenarnya tetapi kita kena juga tanganinya walau apa pun yang berlaku. Sama ada kita takut tau tidak tetapi kita harus berdepan dengannya. Walau aku tak tahu apa posisi aku baginya tetapi aku tetap berdepan dengan semuanya dan walau apa yang terjadi akan aku kedepan wlau aku yang hanya akan sakiti.

Monday, January 10, 2011

FRIENDS I LOVE U

Penatnya berkawan...nak jaga orang tuu nak jaga orang nie...aduhhhh letih lah cam nie..Aku jenis yang tak kisah apa pun tak payah jaga hati aku pun takpe. Tetapi kawan-kawan aku nie adu pnatnya.. Sekarang nak cakap lebih sikit pun aku takut maklumlah skang nie klu ckp lbih skit mulalah semua nak touching lak. Emm apa aku nak wat. Kerja tak habis-habis lagi makin bertambah adalah, letih lh macam nie. Kalau nak pecah takut tak sefahaman pulak ti sabar je lah. pe nak jadi lepas nie aku tak tahu. Aku rasa suatu hari nanti mulalah semuanya berontak dan masa tu lah aku takut kami berpecah sebab perkara keck je. Ya Allah tabahkan lah aku minta lah di jauhkan semua pecahan ini. dan Harap lah kami dapat selesaikan tugas kami dengan sempurna dan janganlah ada apa yang tak baik berlaku Ya Allah. Tapi kawan2x aku tak larat nak perah otak dah nie letih tahu tak tlglah kita sama2x nak berjaya kta bertidaklah dalam satu jalan kawan. Open lah sikit jangan nak ikutkan kepala sendiri je. Aku tahu mungkin aku jer yang banyak fikir maknenyya terlalu pandang berat tapi fikirlah masa deadline dah dekat macam mana nie..Aku tak nak nanti kerja kita tak perfect, nanti kita yang susah tau. plez yeeee. I realy hope U all can understand that. I dont want breakup this friendship just because this problem ok.

Saturday, November 20, 2010

Kenapa setiap insan itu mesti diberi pada pilihan, mengapa pilihan yang perlu di buat itu amat memritkan diri sendiri. Memang tanpa pilihan kita tidak dapat nampak apa yang lebih perlu kita wat dan pilihan itu mungkin akan memberikan kesenangan kepada kita. Tetapi mengapa kadang-kala pilihan yang kita buat itu kita rasa ianya betul dan tepat untuk kta tetapi bagi yang lain ianya kadangkala merimaskan mereka. Apa yang sepatutnya kita lakukan jika pilhan kita tterpaksa buat itu keduanya memberikan risiko untuk kita hadapi, malah bertambah berat.

Seharusnya kita sebagai seorang insan harus lah selidiki dahulu apakah yang kita akan lakukan itu membrikan impak kebaikan atau keburukan pada kita. Sebagai seorang insan juga kita  harus meluahkan rasa hati kita pada yang kita percaya mungkin nanti dia akan membantu kita dalam membuat pilihan yang betul pada kita. Bagi akku meluahkan dan mendengar pendapat dari yang lain adalah lebih bagus dari kita membuat sesuatu tanpa hala tuju. Kita tidak semestinya mengikut rasa hati yang sakit dan pedih takkala kita ngin membuat pilihan, kita harus mengambil satu langkah yang rasional untuk membuat pilihan dan ktenangan itu penting untuk melakukan sesuatu.
Ini hanya bagi pendapat aku jel ah tetapi mungkin ada yang sebaliknya dalam pada pandangan orang lain. Cba kita lihat berapa orang yang membuat pilihn dalam keadaan yang bingung apa yang akan jadi pada pilihan yang dibuat itu. Adanya mendapat manfaat dan ad juga yang merana
Entah fikirkanje lah.

Thursday, November 11, 2010

maafkan aku

Bukan maksud aku Sayang ingin manjauhi diri dari mu. Aku terlalu sayangkan kamu terlalu..tetapi hati aku masih samar dengan segala tingkahlaku kamu Sayang. Aku sanggup melanggar semua nasihat orang untuk terus menyangi dirimu itu tetapi kenapa kamu masih ingn menduga hati ku ini. Sayang aku tahu tika ini kau terlalu memarahi aku,dengan tindakkan aku ini tetapi aku tak bermaksud apa-apa sayang. Aku buat semua ni hanya untuk kebaikkan pada kamu, keluargamu dan keluarga ku juga sayang. Aku tak mahu kerana aku keluarga mu membenci kamu sayang maafkan aku sayang..Maafkan aku kalau perpisahhan ini lebih baik aku rela pergi untuk ebahagian dirimu sayang Maafkan aku..

Tuesday, October 26, 2010

letih sangat...

Letih sangat hidup nie..ak tak fhm diri ak sendiri siapa ak pun masih tercari2x..Tujuan hidup ak ad tapi dapat kah aku?. Penat sangat-sangat,kadang-kadang bosan jgak. ak tak yakin pada diri sendiri itu punca utama masalah diri aku..malu pun salah satu masalah utama aku tahu tak kenapa aku boleh jadi macam nie..aku pun masih lagi mencari siapa aku yang sebenarnya ..pnat sangat hidup nie.. Masa depan pun tak tahu lagi..Ak masih terasa 2 identiti aku yang tak betul nie..skjap aku boleh jadi cool jer sekejap entah apa2x entah.. ksian dkat orang sekeliling aku kena tanggung semua nya terutama sekali my beloved sister, entahlah nasib aku jadi macam nie. Tetapi sebenarnya tekanan yang buat aku macam nie aku nak luah kan perasaan takda maknanya. Ak lebih rela pendamkan jer entahlah..jangan tanya aku mengapa..aku pun takda jawapannya. Aku terlalu menjaga perasaan orang lain tau tak .. Aku sedar aku pun ada silap tetapi klu aku cakp pun tak guna orang tetap fikir aku yang salah lebih baik aku pendam tetapi aku dh tak tahan dah semua nie dan aku harap aku masih bolh bertahan lagi. harap-harap kesabaran aku masih tinggi jangan sampai meletup sudah nanti AKU JUGA YANG MENYESAL sbb terlepas...HMMMmmm


Apa Nak Jadi..

Friday, October 15, 2010

CINTA satu Cabaran bukan Menyeronokan

   Cinta memang seronok di pandang dan dilihat tetapi bila kte melaluinya memang perit dan pedih. Kalau kte ikut sahaja arus Cinta, kte yang akan hayut dan lemas.. Betullah kata orang cinta itu buta, masa melaluinya apa yang salah ker semua kte rasa btul. ini merujuk pada cnta pada manusia. ak memang suka memerhati dan mencuba sesuatu di luar kemampuan ak..itulah ak..Pada mulanya aku tak percayakan perasaan Cinta itu sendirii.tapi aku aku tekad ak mesti mencuuba jadi satu hari aku mencuba. Aku memang ramai kawan, baik lelaki dan juga wanita..dan aku berkawan dengan lagak yang sama baik lelaki mahupun wanita sbb aku sendiri tidak tahu mcam mne nak bezakan berkawan dengan lelaki dan wanita, tetapi tidak bermaksud aku tak kwal batasan. Walaupun begitu aku masih jaga batasan berkawan antara lelaki dengan wanita. Tetapi dalam aku berkawan dengan si lelki nie ada diantara mereka cbe menjadikan aku teman yang lebih istimewa kata mereka aku mudah memahami mereka...btul ker. Bagi aku klu dalam berkawan tu aku bukan hanya igin jadi kawan sahaja tetapi aku ingin menjadi teman susah dan senang, boleh berkongsi apa sahaja tanpa timbul apa2x perasaan...dalam kata lain aku ikhlas berkawan. dalam banyak kawan lelaki yang aku kenal aku  rapat dengan sorang nie..Si K. aku knl die pun dalam telefon sahaja mase tu dye dh ade tunang dan tunang dye pun aku knla sbb aku suka klu kte jujur dalam persahabatan. setahun kemudian aku dpt thu dye putus dengan tunang dye sbb tunang dye dh ad orang lain dan aku dah tahu semuanya...bukan aku yang menjadi orang ketiga dengan mereka. Selepas dye solo kami lebh rapat , ak tetap mencari siapa yang aku bleh laksanakan cabaran aku untuk merasai CINTA. Pada mulanya aku  cuba menerima kawan aku yang dah 4 thun aku berkwan dgn dy dn slama 4thun itu dye memendam persaan kat aku, tapi entah knpe aku lbh senang dgn si K nie dan dlm diam kami mula menjalin kan hubungan yang senyap, dan aku tolak kwan yg dh 4thun aku berkwan tu. Antara aku dgn si K tak pernah terucapkan oleh mulut kami yang kami couple,tapi kami sendiri faham. Dalam aku menjalankan misi aku lame kelamaan aku akhirnya terjerat dengan misi aku sendiri.. Aku mula menyangi dye sepenuhnya dan aku percaya dengan semua kata-kata dye.....Setelah sthun kami pasangan dye mula melamar aku untuk bertunang tapi aku menolak sbb bagi aku pelajaran aku lagi penting dari tunang. Aku memg setia dan serius dng K tapi aku tak sedia dengan komitmen lagi...pada mulanya memang indah di awal hubungan kami dan setelah lamaran itu ku tolak. SI K mula sangsi dengan ak dan kami kerap bergaduh dan dlm bergaduh aku menglah dhulu sbb aku mmg tidak suka dgn pergaduhan BOSN. CINTA memang mnghayutkan..aku leka dalam nya, aku lemah dengan pujukan dye semua tuntutan dye aku ikutkan sja. Sampailah satu mase...aku hampir tewas dengan diri aku sendiri...Aku bersyukur kerana Allah memberi aku pertunjuk..dan sedarkan aku. Aku lupa pda misi aku, dan aku cbe bangkit balik dan dengan kekuatan yang aku ada, aku berterus terang dngn si K dan mengatakan pada dey sebnanya aku tidak ikhlas menyangi dye..aku ada tujuan dsbalik perhubngan kami. Dye kcewa dgn aku dan kini kami hanya bersahabat.   
Setelah semua yang aku lalui aku mengerti apa yang aku selalu lihat, dengar, perhati semuanya betul, CINTA memang indah tetapi ia sebenarnya satu cabaran dan ujian. Bagi aku klu kte btul kan Cinta yang kte rase itu dgn jln yang btl kte akan dpt kbahagian hingga akhir hayat, tetapi kly kte ikut arus dan tanpa arah tujuan Cinta akan rosakkan kte. 


CINTA memang penuh dengan segala muslihat antara cinta sesama mnusia ini..Tidak kira sekuat mana kte lindunginya pasti akan wujud satu cabaran yang kte harus pandai mengwalnya. Jangan kte CINTA hanya mengikut hawa nafsu kelak kte yang binasa.Dalam satu percintaan juga kte harus panadai mengawal diri. Cinta bukan sahaja bermakna kte menyerahkan kasih sayang kte tetapi di dalamnya kte perlu tempuhi pelbagai rintangan dengan cabaran mengawal emosi, diri, kelakuan , persekitaran, fenomena, dan banyak lagi..aku memang tidak pandai bercinta,aku hanya insan yang lemah dan kerdil..aku menulis bukan hanya untuk di tawa, di senyum dan bukan untuk tonton tetapi aku ingin mengingati diri aku dan memberi teladan pada yang membaca supaya berhati2x..Maaf  aku tidak bermaksudkan sesiapa didalam ini.. aku cuma menulis dengan apa yang aku lihat,dengar, pandang dn ade yang aku prnh alaminya.. 


Fikir-fikirkannya ( yang buruk haruslah dihindar.)

Wednesday, October 13, 2010

Rahsia Itulah Aku

Aku memang ramai kawan. Kawan-kawan aku banyak yang mengambil berat tenttang aku tetapi maaf aku tak suka berkongsi aku lebih senang pendamkan sahaja dalam hati tapi aku bkan orang yang suka dendam. Tempat aku luah adalah dengan menulis so bkan blog nie tempat aku luahkan segalanya. Cuma aku tulis disini dengan tujuan untuk menjadi teladan dan pengajaran dengan sikap aku nie. maklumlah aku bukannya perfect human. aku cme insan yang kerdil jer...banyak salahsilap aku. Takde Manusia yang Sempurnakan.  Cme aku harap sape yang membaca , yang mne korang tak stuju dengan aku nie bleh igt jgn buat mcm aku nie. Aku nie bkan btul sangat..kdang2x tu sakit jiwa sikit hihihihi.So aku harp takde lah sampai nak marh2x aku sbb tulis dalam nie. Sje je nk buat semak dan serabut jer hahaha. Kepada Si Dia tak pyah lah nak cbe gali2x perangai aku nie.. Orang macam ak nie mmg ssah untuk di kenal pasti sikapnya.. stakat dlam blog nie takde pun yang btul dpt menggambarkan perangai aku...Klu nk thu pun, nanti awak yang menyesal nanti. 


Maaf kalau-kalau ade salah silap